26 mars, 2006

Den offisielle KOK lua 2006

Her strikkes det på høy nivå fortiden. 3 luer er produsert og den 4 er under produksjon. Den første ble noe merkelig. Forholdsvis smal og veldig lang (høy). Den passet igrunnen ingen av oss. Sansynlig tilhører vi Bujorder mer slekten kortskaller. Denne modellen vil jeg si mer lignet en kreasjon som sikkert passer perfekt til rasen langskallenissene. De er forøvrig ganske korte i beina og bor under røttene på nedfallstre ute i skogen.
Lue nr. 2 derimot ble ganske mye bedre og nr. 3 ble faktisk fin. Med andre ord, nå har jeg skjønt det, og det kan bare gå en vei. Ved å legge opp flere masker, strikke på tykkere pinner og strikke lua kortere ble resultatet ok. Er det rart jeg syntes vi må ha en veldig spesiell hodefassong.
Men det er jo utrolig artig med disse luene. Jo flere som strikker seg jo bedre.
Tiltaket til de som lagde oppskriften til lua var kjempebra. Håper vi blir mange med lua etterhvert. Mvh siri

3 kommentarer:

Erle sa...

Jeg og mamma har strikket samme lua to ganger. Det ble helt mislykka. Gitt den til Aurora, hun synes den er helt topp!

Arne sa...

Har du hørt om husflidskolen !
Men vi har ei ekstra som ikke passer til noen her hjemme. Kanskje du passer den ?
Eller's er det visst gjort noen justeringer, uten at jeg har peiling

Anonym sa...

Mener du at jeg er en langskallenisse??